شخصيت برند ،

جايي براي بي شخصيت‌ها نيست اين نوشته در مورد فلسفه و چرايي شخصيت برند است، اگر حوصله خواندن آن را نداشته و تنها مي‌خواهيد با مدل‌هاي طراحي شخصيت برند آشنا گرديد بهتر است دو مقاله من كه مدل آركتايپ‌ ها و مدل جنيفر آكر را توضيح مي‌دهد را مطالعه نماييد، ولي اگر علاقه‌مند به دانستن چرايي و فلسفه شخصيت برند هستيد، اين نوشته مي‌تواند نگرش مناسبي به شما ارائه نمايد. اگر جرأت اين را نداشته باشم كه بگويم مهم‌ترين ولي حتماً شهامت اين موضوع را در خود مي‌بينم كه بيان كنم يكي از مهم‌ترين شاخص‌هاي برندسازي موفق، توجه به شخصيت برند است. پروژه‌اي را سراغ ندارم كه در آن از شخصيت برند سخن به زبان آورده باشم و كارفرما نگاه خيره به من نداشته باشد (اكانت منيجرها مي‌دانند كدام نگاه را مي‌گويم)، كافرما ابتدا كمي به اسلايدها نگاه مي‌كند و بعد از اندكي تعلل، به من مي‌گويد: «شخصيت برند ديگر چيست؟».